الجمعة، 30 يوليو 2010

أنا عايزه أبيض يسعدك ........................ اشك اشك

 
يااااااااااااااااااناااااااااااااااس
 
وحشتونى جدااااااااااا
بوستاتكم وتعليقتكم ووحشنى التعليق عندكم
 
معلش اعذرونى انا اليومين دول مهروسه مش مطحونه
ودخله على جنننننننننننان رسمى فهمى نظمى
قررت ابيض اؤده العيال عندى وربنا العزال ارحم
والشقه تضرب تقلب وعايزه الشقه تترمى من البلكونه
ومن كتر السعاده بصراحه هايجيلى انهيار عوصبى
اععععععععععععععععععععععععععععععع

 


 
 
 
اسفه جدااااااااااااااااا على عدم ردى عليكم ومتبعتى ليكم

وعارفه انه فاتنى كتتتتتتتتتتتير اوى وانا اللى خسرانه
بشكركم كلكم اوى اووى على اهتممكم وحبكم ليا اللى واضح فى ررددكم وانا شاء الله هاكون قريب معاكم
ادعولى ربنا يسهلى اليومين دول واخلص دربكتى على خير
 
هاتوحشونى اخر 198 حاجه والله العظيم
بتأسف اوى  ليوم جديد والله العظيم كان نفسى فعلا اقابلك واتعرف عليكى بس غاصب عنى
وان شاء الله الجيات اكتر يا حبيبه قلبى
ياريت تعذورينى
 
بشكراوى دموع القمر على التاج الجميل
وأوعدك اولا مارجع هاعمله ان شاء الله
ربنا يحينا ويحيكى يارب

كل سنه وانتم كلكم بالف خير وصحه
يعود عليكم رمضان بخير
ويبلغنا واياكم الشهر الفضيل

حبى وتقديرى ليكم


هناك 84 تعليقًا:

MR.PRESIDENT يقول...

بعد السلام والتحية
ترجعي بالسلامة
وعلي فكرة بقي
أنا نفسي أبيض أوضتي انا كمان
بس مكسل .
وعايزه مجهود لأني بحلم اني ابيضها بنفسي
زي الأجانب يعني
واختار الوان كدا ميه ميه

علي العموم امسكي نفسك دا رمضان علي الأبواب ..
وكل سنة وانتي طيبة . وترجعي مرة تانية بالسلامة

الشـــــوكه النــاعمه يقول...

مبروك اللوك الجديد لللاوضه
وحشانى يا ست انتى
ابقى رنى حتى كل سنه وانتى بخير
عاوزين نتكلم كتير
افضى بقا والنبى ياشيخه
سلمى ع العيال
تك كير بقا
امممممممممواح كبيره

موجة يقول...

كل سنة وانتى بالف صحة
وكويس انك بتبيضى الشقة على رمضان اهو تفرحى العيال وابوهم برضووو
والتغيير مطلوب ياحبيبتى
ربنا يعينك يارب
وتخلصى دهان على خير

mrmr يقول...

قطتى
ترجعى بالسلامه يا قمر
والف مبرووووووووووووك للبياض
وعقبااااااااااااااااااااااااااااالى
انا كمان لحسن اوضه العيال محتاجه فعلا بياض
ربنا يدينا وابيضها وابطل كسل

كل سنه وانتى طيبه

ربنا يسعدك

Tarkieb يقول...

كل سنة وانتي طيبة وربنا معاكي

ماما أمولة يقول...

ههههههههههههه
كل سنة وانت طيبة يارب
ربنا معاك
بجد أنا مش بحب كده برضه
سلام يا حبيبة قلبي ونشوفك بعد البياض
هههههههههه

لـــولا وزهـــراء يقول...

ماروووووووووو


بادئ ذى بدء كده مش عارفه اقولك انى فرحانه ازاى وانتى عارفه السبب طبعا رب صدفه خير من الف ميعاد وباعشق الصدف الجميله السعيده ....

ثانيا بقى قلبى معاكى بجد لاننا من حوالى شهر ماما قررت انه تعمل الريسبشن ورق حائط عااااااااااااااااا
مش عاوزه اقولك بقى انى كنت بليه بجد او صبى للصنايعيه يعنى اى خدمه اجى لكى جرى هههههههههههههههه
فى انتظارك طبعا اول ما تخلصى
كل ثانيه وانتى بخير اوعى تنسى الكنافه بالمانجو
سلام كبير لمحمد والولاد
اشوفك على خير عن قريب ان شاء الله

زهــــــــراء

SHAPE YOUR LIFE (ABOALI) يقول...

اممممممممممممم
يعنى ننزل بالستاير ولا الشباك الاول

منتظرين الاوامر وربنا يجعله عامر
والبياض يكون اريل فواتح مش غوامق
والاولاد يكونوا مبسوطين وعلى الشكل الجديد مترعرعين والسيد الوالد جيبه مضبوط والصنايعية منهم مرحوم


وعودة موفق يا قادر يا كريم

ستيتة حسب الله الحمش يقول...

الله معااااااااااك ومعاك قلوبنا
والروح معاااااااااااااااااك
ما انت حبيبنا
وانت اللي مطحون هنا
الله معاك ومعاك قلوبنا

طبعا العزال اسهل
طبعا
ألم تنتعظي من تجربة ندى الياسمين
إذا
فليكن

هانت هانت
كل سنة وانتي طيبة يا ريتشاردي

دموع القمر يقول...

ربنا يخليكى ليا ياقمراية :)
ومبروووك مقدما اللون الجديد

sony2000 يقول...

يارب كل حاجه تخلص
علشان تنورينا تاني:)

الحب الجميل يقول...

ربناااااااااااا معاكى يا اختى
كل سنه وانتى طيبه واسرتك كلها بخيرر
نقضيها موبيلات بقا
دمتى بخيرررررررررررر

ELMOSTAFZ يقول...

ربنا ياخد بيدك يا ريتشارد ، أنا قولت بردوا الغياب ده وراه سبب جلل ، حلوة جلل دي :)
أنا عارف البياض ده حاجة متعبة و غلسة اكتر من تربية العيال نفسها :) ، بس الحل بسييييط خالص ، آخر ما تزهقي اقتلي العيااااااال :)
ترجعي بألف سلامة ريتشارد...

همس الاحباب يقول...

مبروك الدهان
وحمدلله على سلامتك
وفى انتظار عودتك

Ms Venus يقول...

كل سنة وانتى طيبة وبخير دايما يا ماروو


ومستنينك بسرعة يا احلى قطة

ربنا معاكى

Haytham Alsayes يقول...

الله يساعدك في البياض والعزال وكله خير
ربنا يبلغك الشهر الكريم

تحياتي

Tears يقول...

ربنا يكون فى عونك البيت اللى بيدخلة عمال بيبقى مرستان و كله على دماغ الست و مهما تنظفى مافيش فايدة ح يتوسخ من الاول لغاية جلاء اخر عامل

ربنا معاكى انا مجربة العذاب ده

Ramy يقول...

عارف جى و تقريبا انتوا هتخلصوا (:(:

مبروك البياض

و سلمى لنا على الحج و الأولاد

و كل سنة و انتى طيبة و كل العيلة بصحة و خير و رضى الرحمن

ربنا معاكم

ندى الياسمين يقول...

اوضه واحده وهاتعيطى

هههههههههه
انا بطل يا رجاله على فكره


ربنا يعينك يا جميل

طب مش عايزه مساعده ؟؟

قووووولي بس انا اجيلك اعملهالك فى يوم يا اختي

هههههههههههههههههه

يلا خلصي وتعالى بقى

لو دخلتي الاميل هابقى وريلك اوضة العيال انا الى عاملاها بايدى انا ورضا :)

mrmr يقول...

قطتى
معلش يا اجمل قطه
المثل بيقول ايه يا قمر
وعد الحر دين عليه

وانتى يا قمر وعدتى وعد

حان الان الوفاء بالوعد

وان كنت ناسى افكرك على راى مش عارفه مين من المغنيات

انت يا قطتى وعدتى بانك تعملى اعلان دائم عندك فى المدونه لمدونه وظائف وقد حان الوقت لذلك
فرجاء محبه نشر البانر الخاص بالمدونه
ح تلاقى البانر موجود فى جميع مدوناتى
واتمنى ان هذه المدونه تاخذ شهره للاهميه
فهذه خدمه جليله لبعض من شبابنا اللى محتاجين وظيفه ومش لاقيين

تحياتى يا قمر وربنا يجازكى خير عن هذا العمل

اقصوصه يقول...

بالتوفيق غاليتي

وعقبال باقي البيت :)

TWEETY يقول...

ازيك ياطانت
انا جيت ازورك ومبسوطة انى هنا
هو انا مفهمتش الكلام
هستناكى تزورينى اتفقنا
مع السلامة

قرفة يقول...

كده فاضل 3 يسعدك

قرفة يقول...

اصلهم كانو 35 يسعدك
ولا نسيتي النشيه

قرفة يقول...

ضربتي ازرق بروسيا واصفر بوليفيا؟
اكيد الاودة بقت مالط سيستم انترنشونال
مبروك مقدما وكل سنة وانتي طيبة ياتراتيرو
جيت في الاخر بردو ختامه قرفة
بس انتي بتحبي القرفة

Wanda يقول...

دهان سعيد انشاء الله :-))))))
انما بتشكى ليه ياقطة بس هل انت دبوس؟؟؟

ELMOSTAFZ يقول...

شكل الموضوع عجبك و ناوية تبيضي البيت كله :)
ترجعي بالسلامة ريتشارد...

أحمد الصعيدي يقول...

السلام عليكم ورحمة الله


كل عام وانتم بخير

Ramy يقول...

جى أعيد و أطمن

كل سنة و كلكوا بخير و سلام

رمضان كريم

يارب يكون خلصتوا بياض الأوضة (:(:(:

richardCatheart يقول...

MR.PRESIDENT

ازيك ياريس الله يسلمك
ههههههههههههه ما انصحكش تعمل زى الاجانب احنا عملنا زيهم اه صحيح النتيجه حلوه بس مهلكه وخصوصا انى اشتغلت الوان ياخرررررررررررابى
لو مزنوق اوى اعملها لون واحد كلها بس بتعرف تمعجن ولا اجى امعجلك انا

richardCatheart يقول...

الشـــــوكه النــاعمه

الله يبارك فيكى يا شوكه يارب
معلش قصرت غصب عنى وان شاء الله هانتكلم كتير قريب وانت بخير وصحه يا حبى

richardCatheart يقول...

موجة

ربنا يكرمك يا موجه شكرا يا جميل هو من نحيه فرحو فرحو بس انا فيسسسسسسسسسسسسسسسسست هههههههههههههه

richardCatheart يقول...

mrmr


كتر خيرك يا مرموره يلا شدى حيلك لو مش قادره اجيلك بقيت اسطى يا اختى

وانت بالف صحه وخير يارب

richardCatheart يقول...

Tarkieb

وانت طيب يا تراكيبو يارب

اسكت مش عملتها ازرق بروسيا بس طلع جمممممممممممممممممممممميل

البركه فى باكينام هانم والنبى كلها بركه

richardCatheart يقول...

ماما أمولة

وانت بالف خير وصحه يا ماما اموله

اه كرهت نفسى والله مع انى ماعنديش كركبه

برمى اول باول بس منظر الارض عريانه والحاجات مش فى مكانها بينرفزنى وبتوتر

بس الحمد لله خلصت

richardCatheart يقول...

لـــولا وزهـــراء

والله فعلا الدنيا صغيره اوى وانا اسعد والله يابطوط ربنا يخليكى


ياستى ورق الحائط ارحم كوله والراجل يظبط ويلزق دانا كنت بمعجن واسنفر وارجع امعجن تانى واسنفر تانى

واشتغلت بقى فى لون فله طلع روح اهلى

ازرق زهرى اه جميل بس خنيق يخربيته

الكل بيسلم عليكى جدااااااااااااا

سلامى للجميع

richardCatheart يقول...

SHAPE YOUR LIFE (ABOALI)

والنبى اصيل شيلينك للعمره الكبيره

فيها تكسير وحاجات ومحتجات هههههه


هما فعلا اتبسطو والحج اترحم من الصنيعيه وانا بقيت كسح ههههههههههههههههههههههه

كنت شغاله كله باب وشباك وحاجه سقعه ببس

richardCatheart يقول...

ستيتة حسب الله الحمش


هههههههههههههههههه دى بردو اغنيه تغنيهالى من ريحه المدعوق الوحشه ههههههههههه


والله ما كنتش اعرف تجربه ندى بس واضح انها كانت تجربه عنيفه اوى

ربنا يخليكى يا ست الستات وانت بخير وصحه
وكل العائله

richardCatheart يقول...

دموع القمر يقول...

ويخليكى يا عثوله ويبارك فيكى استنى الصور هانزلهلكم البوست الجاى
ان شاء الله

richardCatheart يقول...

sony2000

ربنا يخليك وان شاء الله من اول رمضان هانتظم فى الرد والمتابعه بس افوق كده

richardCatheart يقول...

الحب الجميل

وانت بالف خير يا سكره يارب ديما بخير

يابت يا حب وكل عائلتك يارب

دانا حتى الموبايل ماكنتش عارفه اكلمك فيه زى الناس ههههههههههه

richardCatheart يقول...

ELMOSTAFZ

هههههههههههههههههههههه

حرام عليك ياعنى روحين فى رقبتى وكفر بكفر

يبقى انتحر اسهل يعم مستا

مين جلل دا كان معاك فى المضرسه

richardCatheart يقول...

همس الاحباب

ازيك يا خللود وازى اسرتك يارب يعود عليك بالصحه كلكم

ربنا يخليك عقبال ماتعمل للبنات يارب

richardCatheart يقول...

Ms Venus

وانت بالف خير يافيو ويارب افرح بيكى عن قريب ويسعدك قلبك

يعود عليكى بالخير والصحه

richardCatheart يقول...

Haytham Alsayes

ربنا يخليك يا هيثوم والله من الناس اللى وانا ماسكه الرول كنت بفكر فيها واقول ياترى يا هل ترى اخر بوست كان عن ايه عنده ههههههههههههههه وحشنى تاريخك والله

جداااااااااااااااا

richardCatheart يقول...

Tears


عماااااااااااااااال لالالالالالالالالالالالا

دى عيبه فى حقى انا كنت الاسطى ياتيرز

ماينفعش عمال خالص مالص وكمان بالص

بس العمليه تمت بنجاح الحمد لله

richardCatheart يقول...

Ramy

هههههههههههه حته دين علقه اؤده وحده بس بالشقه كلها اصلها كان طلع تتتتتتتتتتتتتتت اهلها الصراحه

ربنا يخليك يابو الرام ويعود عليك وعلى عائلتك كلها بالخير والصحه

الحج والعيال بيسلمو عليك اووووووووى
ربنا يخليك

richardCatheart يقول...

ندى الياسمين


هههههههههه انت دردر جامد ومتين

انا غلبببببببببببببان

والنبى لو كنت قريبه كنت دبستك معايا

اهو على الاقل سنفره

والله النتيجه طلعت حلوه جدا والعيال فرحو اوى كانو معترضين على الالوان بس لما شفوها فرحو

انا هفرش ان شاء الله وهافرجو الصور فى بوست هههههههههههههههههههه
بس اوعى تتوفى عليها ههههههههههههههه

كل سنه وانت بالف خير وصحه

richardCatheart يقول...

mrmr

والله العظيم يا مرموره انا شوفت المدونه فعلا قبل البياض وكان فى نيتى اعمل الاعلان قبلهابس الوقت سرقنى

عيب دا وعد فى رقبتى ولازم اوفيه

عينى حاضر قبل البوست الجديد ماينزل هايكون الاعلان محطوط

بس انا جربت اخد اللينك اللى تحت الصوره احطه زى ماهو الصوره مابتتحركش
بس ان هاتصرف ان شاء الله

richardCatheart يقول...

ياااااااااااااااااااه ازيك يا اقصوصه

انت فين من زمان مابشوفش تعليقاتك فى حته

يارب ديما باخير

البيت كله يبقى انط من البلكونه احسن

هههههههههههههههههه

richardCatheart يقول...

TWEETY

اهلا ياحببتى من عينى حاضر

كل سنه وانت طيبه

richardCatheart يقول...

هههههههههههههههه بعتهوملك التلاته اللى فضلين وانا بردو انسى النشيى

اه الاوده بقت ايه ملط ملط بصراحه هههههههههههههههه

والازرق طلع جميل والاصفر اجمل

هاتى بؤ قرفه بقى

richardCatheart يقول...

Wanda

هههههههههههههههههههه ايوا دبوس صدى من الجاز بعيد عنك

ربنا يخليكى يا وانوان

richardCatheart يقول...

ELMOSTAFZ


ههههههههههههه لالالا ياعم ماقدرش البيت كله هى الاؤده خدت وقت علشان الوان بس

عايزه تحديد وتظبيط

معجنت الاؤده اللى جوه باعت المعيشه
بس هاديها وشين لون واحد فى رمضان بقى ان شاء الله ربنا يحينا بس المهم التقيل خلص

richardCatheart يقول...

أحمد الصعيدي

زيك يا فنان انت ايه لاكنت بترد على تعليقتنا ولا بترد عند الناس يارب تكون بخير

ويارب تكون ماما الحجه بالف خير وصحه يارب ويشفى عنها بحق الايام المفترجه دى

كل سنه وانت طيب وبخير وسعاده وفنان

richardCatheart يقول...

Ramy

ربنا يطمنا عليك يا يا اصيل يارب

الحمد لله تمت العمليه بنجاح بدون الكثير من الخساير هى ضوافر بس طارت بس ربنا يسهل وتطلع تانى ههههههههههه

فكرة من الزمن ده يقول...

كل سنةوانت طيبة ياريتشارد رمضان كريم ومبروك البوية الجديدةمقدما

داليـ ـ ـ ـ ـ ـ ــــا يقول...

دانا حاسه أنك دهتنى البلوجر
وكمان عملتيله معجون محصلش

ترجعلنا بالسلامه إن شاء الله
ورمضان كريم
وكل سنه وانتى طيبه

بس إنتى هتدهنى أودة العيال بس
وادوة أبوهم لاء
على فكره فى تفرقه فى المعامله

وكده أبو العيال مظلوم

أنا جايه بس أهدى النفوس ورمضان على الابواب ومقصدش حاجه
هههههههههههه

Ms Venus يقول...

مارووووووووووو


كل سنة وانتى طيبة يا احلى قطة


احلى واجمل ورداية وبوووسة كبيرة اوى ليكى

mostafa rayan يقول...

كل سنة وانتي طيبة
ويارب ينعاد عليكي بالخير
______
الله يعينوا يا ستى معلش هو كام يوم غلبه كدة وهيروحو لحالهم
كل تحياتى الطيبة لك يا اختى العزيزة

ستيتة حسب الله الحمش يقول...

كل سنة وانتي طيبة يا ريتشاردي انتي وعائلتك الحلوة
اخبار البياض ايه؟ :)

حنان الشافعي يقول...

كل سنه وانتي طيبه وبالف خير
وتترجعي بالسلامه يا فمر

دموع القمر يقول...

كل سنة وانت طيبة ياحبى

P A S H A يقول...

كل سنة وحضرتك طيبة وبألف خير وصحة وسلامة إن شاء الله
:)
رمضان كريم

Timo.. يقول...

حلو قوي العنوان وحلوة جدااااااا الصور..
ربنا يقويك وتعملي حاجة مميزة وكفاية انها من اختيارك انت وبايدك :)
كل سنة وكل رمضان وانت واسرتك بكل الخير والحب والسعادة :)

mrmr يقول...

كل سنه وانت طيبه يا احلى قطه
رمضان كريم
ربنا يتقبل منك صيامك
ومرسى قوى يا جميل لاستضافت وظائف عندك عقبال ما باقى اصدقائى المدونين كمان يرفعوها على مدوناتهم لخدمه شبابنا

اكيد خلصتى بياض تعيشى وتعمرى يا قمر

هي وظروفها يقول...

كل سنه وتني طيبه يا مارو ورمضان كريم
عليكم وسلامي لاستاذنا ابو مروان

رمضان كريم

norahaty يقول...

كل سنة وانتِ طيبة
ياقلب الوردة البيضا
الحلوة.رمضان كريم والله
سبحانه وتعالى أعلى واكرم
يااااااااااارب تخلصى بياض
بقى عايزين نشوووووووووووفك
ووووووووووووووحشتيناااااااا

همس الاحباب يقول...

*كما تعودنا منك على فعل الخير
ندعوك للمشاركة فى يوم خير جديد
التفاصيل هنا
http://kouskoza7.blogspot.com/2010/08/blog-post_12.html
و هنا
http://hams07.blogspot.com/2010/08/blog-post.html
كل سنة وانتى طيبة
ورمضان كريم عليكى وعلى اسرتك

richardCatheart يقول...

فكرة من الزمن ده

وانت بالف خير وصحه يارب الله يبارك فيكى

اللالوان طلعت ايه فله
يارب ديما بخير

richardCatheart يقول...

داليـ ـ ـ ـ ـ ـ ــــا

ازيك يا دوداااااااا والله ليكى وحشه كنت مختفيه فين

تعرفى والله انا اللى مظلومه يلا كاه بثوابه يابنتى انا شغاله باب شباك مبيض نحاس ههههههههههههه كله تلاقيه كمان اؤده ابو العيال لالالالالالالالالا يروح يتجوز اسهل هههههههههه
كل سنه وانت بالف خير ديما يارب

richardCatheart يقول...

Ms Venus

وانت بالف اخير يا احلى ورده فى بلوجر

ربنا يخليكى يا فيو

richardCatheart يقول...

mostafa rayan

ازيك يا درش وانت طيب وبخير

والله كانت غلبه وعدت والنتيجه هايله وبسطتنى الحمد لله


ماتحرمش منك ابدا

richardCatheart يقول...

ستيتة حسب الله الحمش

وانت بالف خير ياست الستات

مش هاقولك اخبار البياض هاقولك اخبار الصفار ههههههههههه اصلى ضربتها اصفر فى ازرق بس طلع والاه يا والاه

يارب ديما منوره الدنيا

richardCatheart يقول...

حنان الشافعي

وانت طيبه يا نينو يارب كده افرح بنجاحك وابن الحلال فى طلعه وحده هههههههههه

رمضان كريم يا سكره

richardCatheart يقول...

دموع القمر
وانت طيبه ياقلبى

يعود عليكم بالخير يارب

richardCatheart يقول...

P A S H A

ازيك يا شريف وحشتنا والله انا عارفه انك فى مشكله فى النت بس يارب تكون اتحلت

وانت طيب وبالف خير وصحه يارب

الله هو اكرم

richardCatheart يقول...

Timo.

انت الاحلى يا تيمو ربنا يخليك

والله تعبت اه ولسه تعبانه بس النتيجه جميله الحمد لله

وانت طيب وبالف صحه وخير يارب وكل عائلتك

richardCatheart يقول...

mrmr

مرسيى على ايه بس يا مرمر لاشكر على واجب

ودا كان وعد ونوع من انواع الخير

بس ربنا يجعله فتحت خير على على الناس يارب

richardCatheart يقول...

هي وظروفها ي


ازيك يا ابو وليد وانت بالف خير ويارب فرحانه بيك يارب ويجعله رمضان جميل كله خير يارب عليك وعلى اسرتك ان شاء الله

محمد بيسلم عليك اووووووووووووى
وبيقولك كل سنه وانت لله اقرب

richardCatheart يقول...

norahaty

ازيك يا نور وحشتينى يا اختى والله

يارب يكرمنا بكرمه جميعا

ويتقبل منك ان شاء الله

انا خلصت وفرشت ليله السحور بس بينى وبينك لسه مش مركزه وبتعزم بره كل يوم فاول ما هاستقر كده هاتلاقينى معاكم على طول ان شاء الله

كل سنه وانت جميله واصيله ولله اقرب

richardCatheart يقول...

همس الاحباب يقول.

اولا كل سنه وانت ومراتك وبناتك بالف صحه وخير وسعاده يا خالد يا جدع يافارس

ثانيا الحج بيسلم عليك جدااااااااااااااا

وبيقولك كل سنه وانت بخير

ثالثا

معاكم ان شاء الله ياريس ربنا يسهل وهاتلاقينى ببعتلك زى المره اللى فاتت
وكمان هاعمل اعلان عن التجمع الخيرى دى
عندى ان شاء الله

ربنا يكرمك انت واللى زيك كان نفسى اكون معاكم بس يلا كله نصيب
ربنا يقويكم ان شاء الله يا ابو خالد
ينعاد عليك بالخير

من كل بستان زهرة يقول...

كل سنة وانت طيبه يا قطقوطه
وحشتيني جدااااااااااااااا

رمضان كريم

richardCatheart يقول...

من كل بستان زهرة

كل سنه وانت بالف خير وصحه يارب

ويعود عليكى بالهنا ان شاء الله

الله اكرم
وحمد لله على سلامتك يا فلورا